Displate – niezwykła historia.
Displate to polska firma, która na przestrzeni ostatnich lat stała się prawdziwym fenomenem na globalną skalę. Ich autorskim pomysłem, czyli plakatami drukowanymi na metalu nazywanymi przez samych twórców potocznie „blaszkami” zachwyca się już od dłuższego czasu cały świat. Nowy rok kultowa marka rozpoczęła z prawdziwym rozmachem otwierając swoją kolejną siedzibę tym razem w Łodzi.
Historia firmy Displate przypomina hollywoodzki sen o spełnieniu marzeń. Trójka przyjaciół z wielkimi ambicjami, Karol Banaszkiewicz, Edward Ruszczyc i Jacek Świgost postanawiają założyć start-up. Kluczem do sukcesu firmy Displate okazuje się genialny w swej prostocie pomysł. Jak powszechnie wiadomo, plakaty od lat sprawdzają się jako intrygująca dekoracja każdego wnętrza i stanowią niezwykle ciekawą alternatywę dla klasycznych obrazów czy też fotografii. Jednak czy możliwe jest „unieśmiertelnienie” plakatu, wzbogacenie go o nowoczesny design i wydrukowanie go na o wiele trwalszym podłożu niż tradycyjny papier? Tym sposobem założyciele opracowują projekt artystycznych grafik drukowanych na metalowych blachach, montowanych do powierzchni za pomocą opracowanego autorskiego systemu. Obecny CEO firmy Displate, Mateusz Godala kontynuuje rozwój firmy wnosząc ją na nowy, jeszcze wyższy poziom.
Displate wytwarza plakaty z licencjonowanych wzorów rodem z produkcji m.in. Disneya, Warner Bros, Marvela, Netflixa, Blizzarda czy też NASA. Na dzień dzisiejszy firma posiada ponad 150 licencji, a to zaledwie niewielki ułamek gigantycznego portfolio marki – w ofercie sklepu znajdziemy ponad 1,5 miliona unikatowych wzorów. Co ciekawe, Displate wspiera także artystów tworzących grafiki, które oferowane są w formie plakatów. Obecnie swoje prace na metalowych materiałach sprzedaje ponad 40 tys artystów, grafików i projektantów z całego świata. Dla kogo przeznaczone są metalowe arcydzieła? Produkcje dedykowane są osobom, które poprzez plakaty chcą wyrazić swoje pasje czy to do ulubionej gry, serialu czy wyjątkowej grafiki. Marka stara się łączyć wszystkich kolekcjonerów będących miłośnikami gier wideo, kultowych filmów oraz seriali, uniwersów, komiksów, muzyki i wielu innych mediów. Przede wszystkim jednak, Displate kieruje swoje produkty do wszystkich miłośników wyszukanego designu, marzących by przyozdobić swoje wnętrza w naprawdę oryginalny sposób. Niewątpliwą zaletą plakatów jest fakt, że prezentują się rewelacyjnie praktycznie w każdym rodzaju wnętrz – począwszy od niewielkich mieszkań, poprzez firmy, agencje i biura, a skończywszy na przeróżnych miejscach użyteczności publicznej.
Artystyczne dzieła
Displate trudno nazwać standardową drukarnią internetową – jest to swego rodzaju marketplace czyli platforma e-commerce zrzeszająca artystów. Priorytetem dla firmy jest satysfakcja pojedynczego klienta, dlatego każde zlecenie to spersonalizowany i jedyny w swoim rodzaju plakat, – a raczej artystyczne dzieło. Jednym z najciekawszych pomysłów marki Displate okazały się Limitowane Edycje, które zadebiutowały w ofercie marki w 2020 roku. Ich głównym celem było sprawienie, by fani plakatów Displate mogli cieszyć się swoimi pasjami w jeszcze bardziej efektownej formie. To właśnie dla nich przygotowano projekty wykonane w prawdziwie ekskluzywny sposób – z wykorzystaniem najlepszej jakości materiałów, wykończonych szczegółowo dzięki autorskim zdobieniom. W przeciągu ostatnich dwóch lat ukazało się ponad 100 Limitowanych Edycji, które stanowią łakomy kąsek dla wszystkich kolekcjonerów. Pojawiają się one w sprzedaży w każdy czwartek i zazwyczaj znikają w mgnieniu oka. W ubiegłym roku niezwykle ważnym wydarzeniem było także pojawienie się specjalnej Limitowanej Edycji, z której dochód przeznaczono na Polską Akcję Humanitarną oraz finansowe wsparcie ofiar wojny w Ukrainie. Niezwykle istotną częścią działalności Displate jest także ekologia, w którą firma angażuje się praktycznie od początku swojego istnienia. W 2015 firma rozpoczęła współpracę z fundacją Trees For The Future, która za każdy zakupiony plakat sadzi jedno drzewo w najbardziej potrzebujących regionach świata. Tym sposobem, kilkuletnia współpraca z fundacją przełożyła się na niebagatelną liczbę ponad 16 milionów zasadzonych drzew.
Wraz z początkiem 2023 roku, metalowe plakaty Displate są wytwarzane także w Łodzi, gdzie powstało nowoczesne centrum produkcyjne i dystrybucyjne. Na imponującej powierzchni ponad 13,5 tys. m2 znalazło się miejsce dla najbardziej zaawansowanych na rynku rozwiązań. Co najważniejsze, firma Displate w swoich dwóch zakładach ma wdrożone autorskie linie produkcyjne, w których znajdują się indywidualnie dostosowane maszyny drukujące dostarczone przez LFP Industrial Solutions. Jak komentuje Tadeusz Wilczek, Business Leader Graphics & Textile Segment w LFP Industrial Solution: „Jesteśmy dumni z tego, jak firma Displate rozwinęła swój biznes w tak krótkim czasie. Cieszymy się, że już od kilku lat niezmiennie możemy spełniać najwyższe oczekiwania naszego partnera biznesowego, który stał się międzynarodowym liderem”.
® Zdjęcia wykonane przez Urząd Miasta Łodzi.