Industrial solutions
Opublikowany 26/05/2021

Tkaniny i cyfrowa rewolucja

Ostatnie lata znacznie zmodyfikowały podejście do druku tkanin. Nie chodzi już o to, by zadrukować jak najwięcej i to sprzedać, ale o to, by na bieżąco drukować to, co potrzebne jest klientom. Taką zmianę modelu biznesowego wymusiła nie tylko personalizacja i potrzeba wyjątkowości klientów końcowych, ale także ograniczenie strat związanych z przechowywaniem gotowych produktów i chęć zniwelowania negatywnego wpływu na środowisko. Cyfrowa rewolucja w druku jest już faktem. A teraz, dzięki maszynie Durst P5 TEX iSUB rozpoczyna się kolejny jej etap.

Dbałość o środowisko, oszczędność czasu i materiałów, a także jakość kolorów, której niejeden mógłby pozazdrościć – druk cyfrowy w wykonaniu Durst łączy to wszystko. Ale jaki ma to wpływ na produkty, jakie może zaoferować firma drukująca na tekstyliach? Zależy to przede wszystkim od tego, w czym się ona specjalizuje. Przyjrzyjmy się bliżej dwóm branżom – soft signage i home decoration. Rynki soft signage oraz home decoration zwiększają swoją wartość i rozmiar we wszystkich obszarach zastosowań – od komunikacji wizualnej i dekoracji po odzież tekstylną. Jak wynika z prognoz Keypoint Intelligence w okresie od 2017 do 2023 roku wolumen sprzedaży wzrośnie o ponad 60 proc. Co oznacza wzrost z 19,2 do 31,4 miliardów dolarów w roku 2023. Wzrost ten podyktowany jest szeregiem trendów, które przemawiają na korzyść soft signage i home decoration.

W świecie wyjątkowości

Często nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo możemy odmienić firmę, sklep czy restaurację przy pomocy soft signage. Nie wyobrażamy sobie jak kilka przykuwających wzrok flag reklamowych łopoczących na wietrze, może wpłynąć na klienta. Faktom nie da się jednak zaprzeczyć. Soft signage to najlepszy sposób, by nadać miejscu charakter przy pomocy odrobiny dobrze zadrukowanego materiału.

    Dalsza część artykułu dostępna po podaniu adresu e-mail.

    Subscribe to our newsletter